VERKKOSIVUSTON EHDOT JA EDELLYTYKSET
EASYKLIMA.PL
SISÄLLYSLUETTELO:
- YLEISET SÄÄNNÖKSET
- VERKKOSIVUSTON SÄHKÖISET PALVELUT
- MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMISTÄ KOSKEVAT EHDOT
- TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA -EHDOT
- TUOTTEEN KUSTANNUKSET, TOIMITUSTAVAT JA -AJAT.
- TUOTEVALITUKSET
- TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET VALITUS- JA MUUTOKSENHAKUMENETTELYT SEKÄ SÄÄNNÖT, JOTKA KOSKEVAT PÄÄSYÄ NÄIHIN MENETTELYIHIN.
- PERUUTTAMISOIKEUS
- TALOUDELLISIA OPERAATIOITA KOSKEVAT MÄÄRÄYKSET
- TUOTEARVIOINNIT
- LOPPUSÄÄNNÖKSET
- PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI
Verkkosivusto www.easyklima.pl välittää kuluttajien oikeuksista. Kuluttaja ei voi luopua kuluttajan oikeuksia koskevan lain nojalla hänelle kuuluvista oikeuksista. Sopimusmääräykset, jotka ovat kuluttajan kannalta epäedullisempia kuin kuluttajan oikeuksia koskevan lain määräykset, ovat pätemättömiä, ja niiden sijasta sovelletaan kuluttajan oikeuksia koskevan lain määräyksiä. Näin ollen näiden ehtojen määräyksillä ei ole tarkoitus sulkea pois tai rajoittaa kuluttajan oikeuksia, joihin hänellä on oikeus pakottavien lain säännösten nojalla, ja mahdolliset epäselvyydet on tulkittava kuluttajan eduksi. Jos näiden ehtojen määräykset ja edellä mainittu lainsäädäntö ovat ristiriidassa keskenään, sovelletaan jälkimmäistä lainsäädäntöä.
1. YLEISET SÄÄNNÖKSET
1.1. Internet-osoitteessa www.easyklima.pl saatavilla olevaa Internet-palvelua ylläpitää Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varsova, 00-410, post: Varsova PUOLA, NIP: 7011112775; OSS: PL7011112775, osakepääoma on: 5000 PLN ; sähköpostiosoite: [email protected], puhelinnumero: +48 730700096
1.2. Nämä käyttöehdot on osoitettu sekä kuluttajille että verkkosivustoa käyttäville yrityksille, ellei käyttöehtojen erityismääräyksessä toisin mainita.
1.3. Verkkosivustolla näiden käyttöehtojen yhteydessä käsiteltävien henkilötietojen hallinnoija on Myyjä. Henkilötietoja käsitellään Verkkosivustolla julkaistussa tietosuojakäytännössä mainituissa tarkoituksissa, ajanjaksolla ja perusteilla ja periaatteilla. Tietosuojakäytäntö sisältää erityisesti periaatteet, jotka koskevat ylläpitäjän suorittamaa henkilötietojen käsittelyä verkkosivustolla, mukaan lukien henkilötietojen käsittelyn perusteet, tarkoitukset ja kesto sekä rekisteröityjen oikeudet, sekä tietoja evästeiden ja analyyttisten työkalujen käytöstä verkkosivustolla. Verkkosivuston käyttö, mukaan lukien ostosten tekeminen, on vapaaehtoista. Samoin asiakkaan tai asiakkaan suorittama henkilötietojen antaminen verkkosivuston kautta on vapaaehtoista, jollei tietosuojaselosteessa mainituista poikkeuksista muuta johdu (sopimuksen tekeminen ja myyjän lakisääteiset velvoitteet).
1.4. Määritelmät:
1.4.1. BLOGI – Sähköinen palvelu, Verkkosivustolla saatavilla oleva verkkoblogi, jota Palveluntarjoaja ylläpitää tekijän nimellä: ”EasyKlima Academy” kaikille Verkkosivuston kävijöille.
1.4.2. TYÖPÄIVÄ – yksi päivä maanantaista perjantaihin lukuun ottamatta yleisiä vapaapäiviä.
1.4.3. EASYKLIMAPORTFINDER – Sähköinen palvelu, henkilöauton matala- ja korkeapaineportin sähköinen luettelo/hakukone, joka auttaa sinua täyttämään kylmäaineen itse.
1.4.4. REKISTERÖINTILOMAKE – Verkkosivustolla saatavilla oleva lomake, joka mahdollistaa tilin luomisen.
1.4.5. TILAUSLOMAKE – Verkkosivustolla saatavilla oleva sähköisen palvelun interaktiivinen lomake, joka mahdollistaa tilauksen tekemisen, erityisesti lisäämällä tuotteita sähköiseen ostoskoriin ja määrittelemällä myyntisopimuksen ehdot, mukaan lukien toimitus- ja maksutapa.
1.4.6. ASIAKAS – (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle laki myöntää oikeustoimikelpoisuuden – joka on tehnyt tai aikoo tehdä myyntisopimuksen Myyjän kanssa.
1.4.7. SIVIILILAKI – siviililakia koskeva laki, annettu 23. huhtikuuta 1964 (säädöskokoelma 1964, nro 16, kohta 93, sellaisena kuin se on muutettuna).
1.4.8. TILI – Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan tietoliikennejärjestelmässä oleva resurssikokonaisuus, joka on merkitty Asiakkaan antamalla yksilöllisellä nimellä (käyttäjätunnus) ja salasanalla ja johon tallennetaan Asiakkaan antamat tiedot ja tiedot hänen Verkkosivustolla tekemistään Tilauksista.
1.4.9. NEWSLETTER – Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan sähköpostitse tarjoama sähköinen jakelupalvelu, jonka avulla kaikki sitä käyttävät Palvelun vastaanottajat voivat automaattisesti saada Palveluntarjoajalta peräkkäisten uutiskirjeiden jaksoittaisen sisällön, joka sisältää tietoa Tuotteista, uutisista ja kampanjoista Verkkosivustolla.
1.4.10. TUOTE – Verkkosivustolla saatavilla oleva irtain esine, joka on Asiakkaan ja Myyjän välisen myyntisopimuksen kohteena.
1.4.11. SÄÄNNÖT – nämä Verkkosivuston ehdot.
1.4.12. SIVUSTO – Palveluntarjoajan verkkosivusto, joka on saatavilla seuraavassa internet-osoitteessa: www.easyklima.pl.
1.4.13. MYYJÄ; PALVELUNTUOTTAJA – Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varsova, 00-410, postiosoite: Warszawa POLSKA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, osakepääoman määrä: 5000 PLN ; sähköpostiosoite: [email protected], puhelinnumero: 730700096.
1.4.14. MYYNTISOPIMUS – Tuotteen myyntisopimus, joka on tehty tai solmittu Asiakkaan ja Myyjän välillä verkkosivuston kautta.
1.4.15. SÄHKÖINEN PALVELU – Palveluntarjoajan Asiakkaalle Verkkosivuston kautta sähköisesti tarjoama palvelu.
1.4.16. PALVELUNTARJOAJA – (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle laki myöntää oikeustoimikelpoisuuden – joka käyttää tai aikoo käyttää sähköistä palvelua.
1.4.17. KULUTTAJAN OIKEUKSIA KOSKEVA LAINSÄÄDÄNTÖ – 30. toukokuuta 2014 annettu laki kuluttajien oikeuksista (säädöskokoelman 2014 kohta 827, sellaisena kuin se on muutettuna).
1.4.18. TILAUS – Asiakkaan tahdonilmaisu, joka toimitetaan Tilauslomakkeen kautta ja joka tähtää suoraan Tuotemyyntisopimuksen tekemiseen Myyjän kanssa.
2. ECTRONIC-PALVELUT VERKKOSIVUSTOLLA
2.1. Seuraavat sähköiset palvelut ovat saatavilla verkkosivustolla: Tili, tilauslomake, uutiskirje, blogi ja EasyKlimaPortFinder.
2.1.1. Tili – tilin käyttö on mahdollista sen jälkeen, kun palvelun vastaanottaja on suorittanut yhteensä kaksi peräkkäistä vaihetta – (1) täyttänyt rekisteröintilomakkeen, (2) napsauttanut ”Rekisteröidy”-kenttää. Rekisteröintilomakkeessa Palvelun vastaanottajan on annettava seuraavat Palvelun vastaanottajan tiedot: sähköpostiosoite ja salasana.
2.1.1.1. Sähköinen tilipalvelu tarjotaan maksutta toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja perustelematta poistaa tili (tilistä eroaminen) lähettämällä asianmukainen pyyntö Palveluntarjoajalle, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen: [email protected] tai kirjallisesti osoitteeseen: ul. Solec, no. 18, premises B21, Warsaw, 00-410, post: Varsova PUOLA.
2.1.2. Tilauslomake – Tilauslomakkeen käyttö alkaa, kun asiakas lisää ensimmäisen tuotteen sähköiseen ostoskoriin verkkosivustolla. Tilaus tehdään sen jälkeen, kun Asiakas on suorittanut yhteensä kaksi peräkkäistä vaihetta – (1) tilauslomakkeen täyttäminen ja (2) ”Osta ja maksa” -ruudun napsauttaminen Verkkosivustolla tilauslomakkeen täyttämisen jälkeen. – Tähän asti on mahdollista muuttaa itse syöttämiään tietoja (tätä varten käyttäjän on noudatettava näytettäviä viestejä ja Verkkosivustolla saatavilla olevia tietoja). Tilauslomakkeessa asiakkaan on annettava seuraavat asiakasta koskevat tiedot: etu- ja sukunimi/yrityksen nimi, osoite (katu, talon/asunnon numero, postinumero, kaupunki, maa), sähköpostiosoite, yhteyspuhelinnumero ja myyntisopimusta koskevat tiedot: Tuote(t), tuotteen (tuotteiden) määrä, tuotteen (tuotteiden) toimituspaikka ja -tapa, maksutapa. Asiakkaiden, jotka eivät ole kuluttajia, on myös ilmoitettava yrityksen nimi ja verotunniste.
2.1.2.1. Sähköinen tilauslomakepalvelu on maksuton ja kertaluonteinen, ja se päättyy sillä hetkellä, kun asiakas tekee tilauksen sen kautta tai kun asiakas lopettaa tilauksen tekemisen sen kautta aikaisemmin.
2.1.3. Uutiskirje – Uutiskirjeen käyttö on mahdollista sen jälkeen, kun Sivuston ”Uutiskirje”-välilehdellä on annettu sähköpostiosoite, johon uutiskirjeen seuraava painos lähetetään, ja klikattuaan toimintokenttää.
2.1.3.1. Uutiskirjeen sähköinen palvelu on maksuton toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja ilman mitään syytä peruuttaa uutiskirjeen tilaus (Newsletter unsubscribe) lähettämällä palveluntarjoajalle asiaa koskeva pyyntö, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen: [email protected] tai kirjallisesti osoitteeseen: ul. Solec, No. 18, tilat B21, Varsova, 00-410, postiosoite: Varsova PUOLA.
2.1.4. Blogi – Blogin käyttö on mahdollista sen jälkeen, kun on kirjauduttu verkkosivustolle – Blogi on kaikkien verkkosivuston kävijöiden käytettävissä ilman, että heidän tarvitsee antaa mitään tietoja tai suorittaa mitään muita toimia.
2.1.4.1. Palveluntarjoaja mahdollistaa kommenttien lisäämisen Blogin merkintöjen alle. Palvelun vastaanottajien kommentit ilmaisevat vain heidän omaa mielipidettään eivätkä ne ole Palveluntarjoajan mielipide. On kiellettyä julkaista kommentteja, jotka rikkovat netikettisääntöjä ja sisältävät tietoja, jotka eivät ole totta tai voivat johtaa muita Palvelun vastaanottajia harhaan. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden poistaa kommentit, jotka rikkovat edellä mainittuja sääntöjä.
2.1.4.2. Palveluntarjoaja noudattaa 18. heinäkuuta 2002 annetun sähköisten palveluiden tarjoamista koskevan lain 14 §:n 1 momenttia (säädöskokoelma 2002 nro 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna), jonka mukaan: ”henkilö, joka tarjotessaan pääsyn tieto- ja viestintäteknisen järjestelmän resursseihin palvelun vastaanottajan tietojen tallentamista varten ei ole tietoinen tietojen tai niihin liittyvän toiminnan lainvastaisuudesta ja joka, saatuaan virallisen ilmoituksen tai saadessaan luotettavan tiedon tietojen tai niihin liittyvän toiminnan lainvastaisuudesta, estää välittömästi pääsyn tietoihin”.
2.1.4.3. Blogin käyttö on maksutonta, ja siinä noudatetaan verkkosivuston vastaavia välilehtiä. Blogia ylläpitää Palveluntarjoaja. Asiakkaalla on mahdollisuus lopettaa Blogin käyttö milloin tahansa ja ilman syytä sulkemalla Internet-selain.
2.1.5. EasyKlimaPortFinder – EasyKlimaPortFinderin käyttö koostuu siitä, että Asiakas siirtyy Sivuston pääsivulla ja yksittäisillä tuotesivuilla näkyvään paneeliin, jonka avulla Asiakas voi syöttää Asiakkaan auton tiedot ja valita auton vuosiluvun, merkin ja mallin.
2.1.5.1. EasyKlimaPortFinderin sähköinen palvelu tarjotaan maksutta, se on luonteeltaan kertaluonteinen ja päättyy sillä hetkellä, kun asiakas tekee tilauksen sen kautta tai kun asiakas lopettaa tilauksen tekemisen sen kautta aikaisemmin.
2.2. Palveluntarjoajan käyttämän ICT-järjestelmän kanssa toimimiseen tarvittavat tekniset vaatimukset: (1) tietokone, kannettava tietokone tai muu multimedialaite, jolla on pääsy Internetiin; (2) pääsy sähköiseen postiin; (3) verkkoselain nykyisessä versiossa: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari tai Microsoft Edge; (4) suositeltu näytön vähimmäistarkkuus: 1024×768; (5) evästeiden ja Javascriptin ottaminen käyttöön verkkoselaimessa.
2.3. Asiakas on velvollinen käyttämään verkkosivustoa lain ja hyvien tapojen mukaisesti ottaen asianmukaisesti huomioon palveluntarjoajan ja kolmansien osapuolten henkilökohtaiset oikeudet ja tekijänoikeudet sekä immateriaalioikeudet. Asiakas on velvollinen antamaan asiallisesti oikeat tiedot. Asiakas ei saa tarjota lainvastaista sisältöä.
2.4. Sähköisiä palveluja koskevan valitusmenettelyn tapa on ilmoitettu kohdassa 6 kohdassa.
3. MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMISEN EHDOT
3.1. Asiakkaan ja Myyjän välinen myyntisopimus tehdään sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt tilauksen verkkosivulla olevan tilauslomakkeen avulla käyttöehtojen kohdan 2.1.2 mukaisesti.
3.2. Verkkosivustolla näkyvä tuotteen hinta ilmoitetaan Puolan zlotyina (PLN), Yhdysvaltain dollareina ($), euroina (€), Englannin puntina (£), Tšekin kruunuina (CZK) ja se sisältää verot. Asiakkaalle ilmoitetaan tilauksen kohteena olevan tuotteen kokonaishinta veroineen sekä toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postipalvelut) ja muut kustannukset, ja jos näiden maksujen määrää ei voida määrittää, velvollisuus maksaa ne, verkkosivuston sivuilla tilauksen tekoprosessin aikana, myös silloin, kun asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua myyntisopimukseen.
3.3. Menettely myyntisopimuksen tekemiseksi verkkosivustolla tilauslomakkeen avulla
3.3.1. Myyntisopimuksen tekeminen asiakkaan ja myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun asiakas on tehnyt tilauksen verkkosivustolla ehtojen 2.1.2 kohdan mukaisesti. Ehtojen ja edellytysten kohta 2.1.2.
3.3.2. Tilauksen tekemisen jälkeen Myyjä vahvistaa välittömästi tilauksen vastaanottamisen ja hyväksyy samanaikaisesti tilauksen täytettäväksi. Myyjä vahvistaa tilauksen vastaanottamisen ja hyväksyy sen täytettäväksi lähettämällä Asiakkaalle asiaa koskevan sähköpostiviestin Asiakkaan tilauksen tekemisen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, joka sisältää ainakin Myyjän lausumat tilauksen vastaanottamisesta ja sen hyväksymisestä täytettäväksi sekä vahvistuksen myyntisopimuksen tekemisestä. Heti kun asiakas on saanut edellä mainitun sähköpostiviestin, asiakkaan ja myyjän välinen myyntisopimus on tehty.
3.4.Tehdyn myyntisopimuksen sisällön tallentaminen, varmistaminen ja asettaminen Asiakkaan saataville tapahtuu siten, että (1) nämä ehdot asetetaan saataville Verkkosivuston verkkosivustolla ja (2) Asiakkaalle lähetetään kohdassa tarkoitettu sähköpostiviesti. 3.3.2. Ehtojen ja edellytysten kohta. Myyntisopimuksen sisältö on lisäksi tallennettu ja suojattu Myyjän Webin tietojärjestelmään.
4. TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA -EHDOT
4.1. Myyjä antaa Asiakkaan käyttöön seuraavat myyntisopimuksen maksutavat:
4.1.1. Maksu toimituksen yhteydessä käteisellä.
4.1.2. Käteismaksu henkilökohtaisen noutamisen yhteydessä.
4.1.3. Maksu pankkisiirtona Myyjän pankkitilille.
4.1.4. Sähköinen ja luottokorttimaksu Asiakkaan valinnan mukaan seuraavien välityksellä: Przelewy24.pl, PayU.pl, PayPal.com, Apple Pay tai Google Pay – mahdolliset nykyiset maksutavat on eritelty verkkosivustolla maksutapoja koskevalla tietovälilehdellä ja verkkosivuilla https://www.przelewy24.pl/, https://poland.payu.com/, https://www.apple.com/pl/apple-pay/, https://pay.google.com/intl/pl.
4.1.5. Maksu osamaksujärjestelmällä PayU.pl:n kautta.
4.2. Maksuehto:
4.2.1. Jos asiakas valitsee maksun pankkisiirrolla, sähköisellä maksulla tai maksukortilla, asiakas on velvollinen suorittamaan maksun 7 kalenteripäivän kuluessa myyntisopimuksen tekemisestä.
4.2.2. Jos Asiakas valitsee maksun toimituksen yhteydessä, Asiakas on velvollinen suorittamaan maksun toimituksen yhteydessä.
5. TUOTTEEN KUSTANNUKSET, TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSPÄIVÄ
5.1. Tuotteen toimitus on saatavilla Euroopan alueella.
5.2. Tuotteen toimitus asiakkaalle on maksullinen, ellei myyntisopimuksessa toisin mainita. Tuotteen toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postipalvelumaksut) ilmoitetaan Asiakkaalle Verkkosivuston sivuilla toimituskustannuksia koskevalla tietovälilehdellä ja Tilauksen tekemisen yhteydessä, myös silloin, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua Myyntisopimukseen.
5.3. Myyjä tarjoaa Asiakkaalle seuraavat Tuotteen toimitustavat:
5.3.1. Kuriirilähetys.
5.3.2. Jälkikäteinen toimitus.
5.4. Myyjä ilmoittaa, että tuotteen pakkaaminen ja lähettäminen tapahtuu EPACCO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ -yhtiön kautta, jonka kotipaikka on Varsovassa (kotipaikka ja toimitusosoite: Al. Jerozolimskie 81/7.10, 02-001 Varsova); merkitty kansallisen tuomioistuinrekisterin yrittäjärekisteriin KRS-numerolla 0000862281; rekisterituomioistuin, jossa yhtiön rekisteriä pidetään: District Court Katowice – Wschód in Katowice, kansallisen tuomioistuinrekisterin VIII talousosasto; osakepääoma on: PLN 5 000; NIP: 9542818782; REGON: 387147683.
5.5. Määräaika tuotteen toimittamiselle asiakkaalle on enintään 5 arkipäivää, ellei tuotekuvauksessa tai tilauksen tekemisen yhteydessä ole ilmoitettu lyhyempää määräaikaa. Jos tuotteilla on eri toimitusajat, toimitusaika on pisin ilmoitettu aika, joka ei kuitenkaan saa ylittää 5 arkipäivää. Tuotteen toimitusajan alkaminen Asiakkaalle lasketaan seuraavasti:
5.5.1. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin – siitä päivästä, jolloin Myyjän pankkitiliä tai selvitystiliä hyvitetään.
5.5.2. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi käteismaksun – siitä päivästä alkaen, jolloin myyntisopimus tehdään.
5.5.3. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi osamaksujärjestelmän – siitä päivästä alkaen, jona luotonantaja on ilmoittanut Myyjälle luottosopimuksen tekemisestä Asiakkaan kanssa, kuitenkin viimeistään siitä päivästä alkaen, jona Myyjän pankki- tai selvitystilille on hyvitetty Asiakkaalle myönnetyn luoton varat.
6. TUOTEVALITUS
6.1. Tässä Ehtojen kohdassa 6 esitetään menettelytapa, jolla käsitellään kaikille Myyjälle esitetyille valituksille yhteisiä valituksia, erityisesti Tuotteita, Myyntisopimuksia, Sähköisiä palveluita ja muita Myyjän tai Verkkosivuston toimintaan liittyviä valituksia koskevia valituksia.
6.2. Vastuun perusteet ja laajuus on määritelty yleisesti sovellettavissa laeissa, erityisesti siviililaissa, kuluttajan oikeuksista annetussa laissa ja 18. heinäkuuta 2002 annetussa laissa sähköisten palvelujen tarjoamisesta (lakikokoelman numero 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna).
6.2.1. Yksityiskohtaiset määräykset, jotka koskevat valitusta tuotteesta – irtaimisto – jonka asiakas on ostanut myyjän kanssa 31. päivään mennessä tehdyn myyntisopimuksen perusteella. joulukuuta 2022 saakka voimassa olevissa siviililain säännöksissä, sellaisessa sanamuodossa kuin ne ovat voimassa 31. joulukuuta 2022 saakka. joulukuuta 2022 voimassa olevassa sanamuodossa, erityisesti siviililain 556-576 §:ssä. Näissä säännöksissä määritellään erityisesti Myyjän vastuun perusta ja laajuus asiakasta kohtaan, jos myydyssä tuotteessa on fyysinen tai oikeudellinen virhe (takuu). Myyjä on velvollinen toimittamaan asiakkaalle virheettömän tuotteen. Siviililain 558 §:n 1 momentin mukaan Myyjän takuuvastuu edellisen virkkeen mukaisesti ostetusta tuotteesta on suljettu pois sellaista asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja.
6.2.2. Yksityiskohtaiset määräykset valituksesta, joka koskee Tuotetta – irtainta esinettä (mukaan lukien irtain esine, jossa on digitaalisia elementtejä), lukuun ottamatta kuitenkin irtainta esinettä, joka toimii ainoastaan digitaalisen sisällön kantajana – jonka Asiakas on ostanut Myyjän kanssa 1. tammikuuta 2023 alkaen solmitun myyntisopimuksen perusteella, määräytyvät 1. tammikuuta 2023 alkaen voimassa olevan kuluttajaoikeuslain säännösten ja erityisesti kuluttajaoikeuslain 43a – 43g §:n mukaisesti. Näissä säännöksissä määritellään erityisesti Myyjän vastuun perusta ja laajuus kuluttajaa kohtaan, jos tuote ei ole myyntisopimuksen mukainen.
6.2.3. Yksityiskohtaiset määräykset, jotka koskevat reklamaatiota tuotteesta – digitaalinen sisältö tai palvelu tai irtain esine, joka toimii ainoastaan digitaalisen sisällön kantajana – jonka asiakas on ostanut myyjän kanssa 1. tammikuuta 2023 alkaen tai ennen kyseistä päivämäärää tehdyn myyntisopimuksen perusteella, jos tällaisen tuotteen toimitus oli määrä tapahtua tai tapahtui kyseisen päivämäärän jälkeen, on määritelty kuluttajaoikeuslain säännöksissä 1. tammikuuta 2023 voimassa olevassa sanamuodossaan, erityisesti kuluttajaoikeuslain 43 h – 43 q §:ssä. Näissä säännöksissä määritellään erityisesti myyjän vastuun perusta ja laajuus kuluttajaa kohtaan, jos tuote ei ole myyntisopimuksen mukainen.
6.3. Reklamaatio voidaan tehdä esim:
6.3.1. kirjallisesti osoitteeseen: Solec St., No. 18, tilat B21, Varsova, 00-410, post: Varsova PUOLA
6.3.2. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: [email protected].
6.4. Tuotteen lähettäminen tai palauttaminen valituksen puitteissa voi tapahtua osoitteessa: ul. Solec, no. 18, premises B21, Warsaw, 00-410, post: Varsova PUOLA.
6.5. On suositeltavaa mainita valituksen kuvauksessa: (1) valituksen kohteeseen liittyvät tiedot ja olosuhteet, erityisesti säännönvastaisuuden tai sopimuksenvastaisuuden tyyppi ja tapahtumapäivä; (2) vaatimus siitä, miten valitus saatetaan sopimuksen mukaiseksi, tai ilmoitus hinnanalennuksesta tai sopimuksen peruuttamisesta tai muu vaatimus; ja (3) valituksen tekijän yhteystiedot – tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä. Edellisessä virkkeessä esitetyt vaatimukset ovat ainoastaan suosituksen muodossa, eivätkä ne vaikuta ilman suositeltua valituksen kuvausta esitettyjen valitusten tehokkuuteen.
6.6. Jos valituksen tekijän antamat yhteystiedot muuttuvat valituksen käsittelyn aikana, valituksen tekijän on ilmoitettava siitä myyjälle.
6.7. Valituksen tekijä voi liittää valitukseensa todisteita (esim. valokuvia, asiakirjoja tai tuotetta), jotka liittyvät valituksen aiheeseen. Myyjä voi myös pyytää valituksen tekijää toimittamaan lisätietoja tai lähettämään todisteita (esim. valokuvia), jos se helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä Myyjän toimesta.
6.8. Myyjän on vastattava valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen vastaanottamisesta.
7. TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET TAVAT KÄSITELLÄ VALITUKSIA JA VAATEITA SEKÄ SÄÄNNÖT NÄIDEN MENETTELYJEN KÄYTTÄMISESTÄ
7.1. Yksityiskohtaiset tiedot kuluttajaasiakkaan mahdollisuudesta käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja esittää vaatimuksia sekä näihin menettelyihin pääsyä koskevat säännöt ovat saatavilla kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuilla osoitteessa https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2. Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston pääjohtaja on myös yhteyspiste (puhelin: 22 55 60 333, sähköposti: [email protected] tai kirjallinen osoite: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varsova), jonka tehtävänä on muun muassa avustaa kuluttajia kuluttajariitojen ratkaisemisessa tuomioistuinten ulkopuolella.
7.3. Kuluttajalla on käytettävissään seuraavat esimerkit tuomioistuinten ulkopuolisista valitus- ja muutoksenhakumenettelyistä: (1) riidanratkaisupyyntö pysyvälle sovittelevalle kuluttajatuomioistuimelle (lisätietoja: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) riidanratkaisupyyntö tuomioistuinten ulkopuoliselle riidanratkaisupyynnöstä kaupallisen tarkastuksen läänin tarkastajalle (lisätietoja myyjän toimipaikan toimivaltaisen tarkastajan verkkosivuilta); ja (3) maakunnallisen (kunnallisen) kuluttaja-asiamiehen tai yhteiskunnallisen järjestön apu, jonka lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja (esim. kuluttajaliitto, Puolan kuluttajayhdistys). Neuvontaa annetaan muun muassa sähköpostitse osoitteessa [email protected] ja kuluttajan neuvontapuhelinnumerossa 801 440 220 (neuvontapuhelin on avoinna arkipäivisin klo 8.00-18.00, puheluista peritään operaattorin hinnaston mukainen maksu).
7.4. Kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisen riidanratkaisun online-foorumi EU:n tasolla (ODR-foorumi) on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR-foorumi on interaktiivinen ja monikielinen verkkosivusto, jossa kuluttajat voivat käyttää keskitettyä asiointipistettä.
ja elinkeinonharjoittajille, jotka hakevat tuomioistuinten ulkopuolista ratkaisua riitaan, joka koskee verkossa tehdystä myynti- tai palvelusopimuksesta johtuvia sopimusvelvoitteita (lisätietoja on itse foorumin verkkosivustolla tai kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuston osoitteessa https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PERUUTTAMISOIKEUS
8.1. Kuluttaja, joka on tehnyt etäsopimuksen, voi 14 kalenteripäivän kuluessa peruuttaa sopimuksen ilmoittamatta mitään syytä ja ilman, että siitä aiheutuu kustannuksia, lukuun ottamatta kohdassa mainittuja kustannuksia. 8.8 kohdassa mainituista poikkeuksista. Ilmoituksen lähettäminen ennen määräajan päättymistä riittää määräajan noudattamiseksi. Peruuttamisilmoitus voidaan tehdä esimerkiksi seuraavasti:
8.1.1. kirjallisesti osoitteeseen: ul. Solec, No. 18, tilat B21, Varsova, 00-410, postiosoite: Varsova PUOLA
8.1.2. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: [email protected].
8.2. Tuotteen palauttaminen – irtaimisto (mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävä irtaimisto) sopimuksen peruuttamisen yhteydessä voidaan palauttaa osoitteeseen: ul. Solec, nr 18, tilat B21, Varsova, 00-410, post: Varsova PUOLA
8.3. Peruuttamislomakkeen malli sisältyy kuluttajan oikeuksia koskevan lain liitteeseen nro 2, ja se on lisäksi saatavissa osoitteesta kohta. Asetuksen 12 kohdassa. Kuluttaja voi käyttää mallilomaketta, mutta se ei ole pakollinen.
8.4. Määräaika sopimuksen peruuttamiselle alkaa:
8.4.1. sellaisen sopimuksen osalta, jonka täyttämiseksi myyjä toimittaa tuotteen ja on velvollinen luovuttamaan omistusoikeutensa – siitä, kun kuluttaja tai kuluttajan osoittama kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, ottaa tuotteen haltuunsa, ja jos kyseessä on sopimus, jonka osalta (1) sisältää useita tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa – viimeisen tuotteen, erän tai osan haltuunotosta tai (2) koostuu tuotteiden säännöllisestä toimittamisesta määräajaksi – ensimmäisen tuotteen haltuunotosta;
8.4.2. muiden sopimusten osalta – sopimuksen tekopäivästä.
8.5. Jos etäsopimuksesta perutaan, sopimusta ei katsota tehdyksi.
8.6. Tuotteet – irtaimisto, mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävät irtaimistot:
8.6.1. Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on vastaanottanut peruuttamisilmoituksen, kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien tuotteen – irtaimen esineen, mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävät irtaimet esineet, toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat kuluttajan valitsemasta muusta kuin halvimmasta tavanomaisesta verkkosivustolla saatavilla olevasta toimitustavasta). Myyjän on palautettava maksu käyttäen samaa maksutapaa, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti sopinut muusta palautustavasta, josta ei aiheudu kuluttajalle kustannuksia. Kun kyseessä ovat tuotteet – irtaimet esineet (mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävät irtaimet esineet) – jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan tuotetta itse kuluttajalta, Myyjä voi pidättäytyä kuluttajalta saadun maksun palauttamisesta, kunnes se on saanut tuotteen takaisin tai kuluttaja on toimittanut todisteet tuotteen palauttamisesta, riippuen siitä, kumpi tapahtuma toteutuu ensin.
8.6.2. Kun kyseessä ovat tuotteet – irtaimet esineet (mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävät irtaimet esineet) – kuluttaja on velvollinen palauttamaan tuotteen myyjälle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, jona hän on peruuttanut sopimuksen, tai luovuttamaan sen myyjän valtuuttamalle henkilölle, joka on noutanut sen, ellei myyjä ole tarjoutunut noutamaan tuotetta itse. Riittää, että tuote lähetetään takaisin ennen määräaikaa.
8.6.3. Kuluttaja on vastuussa tuotteen – matkakelpoisen esineen (mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävä matkakelpoinen esine) – arvon alenemisesta, joka johtuu tuotteen käytöstä, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi.
8.7. Tuotteet – digitaalinen sisältö tai digitaaliset palvelut:
8.7.1. Jos myyjä peruuttaa tuotteen – digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun – toimittamista koskevan sopimuksen, myyjä ei saa kuluttajan peruuttamisilmoituksen vastaanottamispäivästä alkaen käyttää muuta sisältöä kuin kuluttajan toimittamia tai luomia henkilötietoja myyjän toimittaman tuotteen – digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun – käytön aikana, lukuun ottamatta sellaista sisältöä, joka on (1) ovat käyttökelpoisia ainoastaan sopimuksen kohteena olleen digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun yhteydessä; (2) liittyvät yksinomaan kuluttajan toimintaan myyjän tarjoaman digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun käytön aikana; (3) elinkeinonharjoittaja on yhdistänyt ne muihin tietoihin eikä niitä voida poimia niistä tai niitä voidaan poimia vain kohtuuttoman suurella vaivalla; (4) kuluttaja on tuottanut ne yhdessä muiden kuluttajien kanssa, jotka voivat edelleen käyttää niitä. Lukuun ottamatta edellä (1)-(3,) kohdissa tarkoitettuja tapauksia, myyjän on kuluttajan pyynnöstä annettava kuluttajan käyttöön muuta sisältöä kuin henkilötietoja, jotka kuluttaja on antanut tai luonut käyttäessään myyjän tarjoamaa digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua. Peruuttamistapauksessa Myyjä voi estää kuluttajaa käyttämästä digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua edelleen, erityisesti estämällä kuluttajaa käyttämästä digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua tai estämällä käyttäjätilin, mikä ei vaikuta edellisessä virkkeessä tarkoitettuihin kuluttajan oikeuksiin. Kuluttajalla on oikeus saada takaisin
digitaalisen sisällön digitaalinen sisältö myyjältä maksutta, ilman myyjän esteitä, kohtuullisessa ajassa ja yleisesti käytetyssä koneellisesti luettavassa muodossa.
8.7.2. Jos kuluttaja irtisanoutuu tuotteen – digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun – toimittamista koskevasta sopimuksesta, hän on velvollinen lopettamaan digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun käytön ja sen asettamisen kolmansien osapuolten saataville.
8.8. Kuluttajan peruuttamiseen liittyvät mahdolliset kustannukset, joista kuluttaja on velvollinen vastaamaan:
8.8.1. Kun kyseessä ovat tuotteet – irtaimisto (mukaan lukien irtaimisto, jossa on digitaalisia elementtejä) – jos kuluttaja on valinnut tuotteelle muun toimitustavan kuin edullisimman tavanomaisen verkkosivustolla saatavilla olevan toimitustavan, myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita lisäkustannuksia.
8.8.2. Tuotteiden osalta – irtaimet esineet (mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävät irtaimet esineet) – kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.
8.8.3. Jos kyseessä on Tuote – palvelu, jonka suorittaminen on – kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä – aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, kuluttaja, joka käyttää peruuttamisoikeuttaan tällaisen pyynnön esittämisen jälkeen, on velvollinen maksamaan peruuttamiseen asti suoritetuista palveluista. Maksettava määrä lasketaan suhteessa suoritettuun palveluun ottaen huomioon sopimuksessa sovittu hinta tai korvaus. Jos hinta tai korvaus on liian korkea, laskentaperusteena käytetään suoritetun suorituksen markkina-arvoa.
8.9. Kuluttajalla ei ole oikeutta peruuttaa etäsopimusta sopimusten osalta:
8.9.1. (1) jotka koskevat sellaisten palvelujen tarjoamista, joista kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos myyjä on suorittanut palvelun kokonaisuudessaan kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella, jolle on ennen palvelun tarjoamista myyjän toimesta ilmoitettu, että sen jälkeen, kun myyjä on suorittanut palvelun, hän menettää peruuttamisoikeutensa, ja joka on tunnustanut sen; (2) joissa hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin myyjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua ennen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä; (3) jossa suorituksen kohteena on tuote – irtain esine (mukaan lukien irtain esine, jossa on digitaalisia elementtejä) – jota ei ole esivalmistettu, valmistettu kuluttajan määrittelyn mukaan tai joka palvelee kuluttajan yksilöllisten tarpeiden tyydyttämistä; (4) jossa suorituksen kohteena on tuote – irtain esine (mukaan lukien irtain esine, jossa on digitaalisia elementtejä) – joka on altis nopealle pilaantumiselle tai jonka säilyvyysaika on lyhyt; (5) jossa suorituksen kohteena on Tuote – irtain esine (mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävä irtain esine) – joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jota ei voida palauttaa avaamisen jälkeen terveys- tai hygieniasyistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen; (6) jossa suorituksen kohteena on Tuote – irtain esine (mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävä irtain esine) – joka luonteensa vuoksi yhdistetään toimituksen jälkeen erottamattomasti muuhun irtaimeen esineeseen, mukaan lukien digitaalisia elementtejä sisältävä irtain esine; (7) joissa suorituksen kohteena ovat alkoholijuomat, joiden hinnasta on sovittu myyntisopimusta tehtäessä, joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin myyjä ei voi vaikuttaa; (8) joissa kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt, että Myyjä tulee hänen luokseen suorittamaan kiireellisen korjauksen tai huollon; jos Myyjä tarjoaa lisäksi muita kuin kuluttajan pyytämiä palveluja tai toimittaa Tuotteita – irtaimia esineitä (mukaan lukien digitaalisilla elementeillä varustetut irtaimet esineet) -,muita kuin korjauksen tai huollon suorittamiseen tarvittavia varaosia, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus lisäpalvelujen tai Tuotteiden osalta; (9) jos toimituksen kohteena on ääni- tai kuvatallenne tai tietokoneohjelmisto, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jos pakkaus avataan toimituksen jälkeen; (10) sanoma-, aikakaus- tai aikakauslehtien toimituksen osalta, lukuun ottamatta tilaussopimuksia; (11) jotka on tehty julkisella huutokaupalla; (12) majoituksen tarjoamista muuhun kuin asumistarkoitukseen, tavarankuljetusta, autonvuokrausta, ateriapalveluja, vapaa-aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyviä palveluita, jos sopimuksessa määritellään palvelun päivämäärä tai kesto; (13) sellaisen digitaalisen sisällön toimittamista varten, jota ei toimiteta aineellisella tietovälineellä ja josta kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos myyjä on aloittanut palvelun suorittamisen kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella, jolle myyjä on ennen palvelun suorittamista ilmoittanut, että hän menettää peruuttamisoikeutensa sen jälkeen, kun myyjä on suorittanut palvelun ja kuitannut sen, ja jos myyjä on toimittanut kuluttajalle vahvistuksen, jota tarkoitetaan direktiivin 1 artiklassa. 15 §:n 1 ja 2 momentissa tai 21 §:n 1 momentissa; (14) sellaisten palvelujen suorittamisesta, joista kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt Myyjää tulemaan kuluttajan kotiin korjausta varten ja palvelu on jo kokonaisuudessaan suoritettu kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella.
8.10. Ehtojen tämän 8. kohdan kuluttajaa koskevia määräyksiä sovelletaan 1.1.2021 alkaen ja kyseisestä päivästä alkaen tehtyihin sopimuksiin myös Asiakkaaseen tai Asiakkaaseen, joka on luonnollinen henkilö ja joka tekee suoraan elinkeinotoimintaansa liittyvän sopimuksen, kun tämän sopimuksen sisällöstä seuraa, että se ei ole kyseiselle henkilölle ammatillinen, erityisesti hänen elinkeinotoimintansa kohteesta johtuva sopimus, joka on saatavissa elinkeinotoiminnan keskusrekisterin ja elinkeinotoimintatietojen säännösten perusteella.
9. YRITTÄJIÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖKSET
9.1. Tämä sopimusehtojen kohta 9 ja kaikki siihen sisältyvät määräykset on osoitettu ja siten sitovat ainoastaan sellaista asiakasta tai palvelun vastaanottajaa, joka ei ole kuluttaja, ja 1.1.2021 alkaen ja kyseisestä päivästä alkaen tehtyjen sopimusten osalta, joka ei ole myöskään luonnollinen henkilö, joka tekee suoraan elinkeinotoimintaansa liittyvän sopimuksen, kun tämän sopimuksen sisällöstä seuraa, että se ei ole tälle henkilölle ammatillinen, erityisesti hänen elinkeinotoimintansa aihepiiristä johtuen
yritystoiminnan harjoittamisesta, joka on saatavilla keskusrekisteriä ja yritystoimintaa koskevia tietoja koskevien säännösten perusteella.
9.2. Myyjällä on oikeus peruuttaa myyntisopimus 14 kalenteripäivän kuluessa sen tekemisestä. Myyntisopimuksen peruuttaminen voi tässä tapauksessa tapahtua ilman perusteluja, eikä se aiheuta Asiakkaalle mitään vaatimuksia Myyjää kohtaan.
9.3. Myyjän vastuu Tuotteen takuun perusteella tai siitä, että tuote ei ole myyntisopimuksen mukainen, on poissuljettu.
9.4. Myyjän on vastattava valitukseen 30 kalenteripäivän kuluessa sen vastaanottamisesta.
9.5. Myyjällä on oikeus rajoittaa käytettävissä olevia maksutapoja, mukaan lukien ennakkomaksun vaatiminen kokonaan tai osittain, riippumatta asiakkaan valitsemasta maksutavasta ja myyntisopimuksen tekemisestä.
9.6. Palveluntarjoaja voi irtisanoa sähköisten palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen välittömästi ja ilman perusteluita lähettämällä Asiakkaalle asiaa koskevan ilmoituksen.
9.7. Palveluntarjoajan/Myyjän vastuu Asiakasta/asiakasta kohtaan, riippumatta sen oikeusperustasta, rajoittuu – sekä yksittäisen vaateen puitteissa että kaikkien vaateiden osalta yhteensä – maksetun hinnan ja toimituskulujen määrään myyntisopimuksen mukaisesti, kuitenkin enintään tuhannen zlotyn määrään. Edellisessä virkkeessä tarkoitettua määrällistä rajoitusta sovelletaan kaikkiin asiakkaan/asiakkaan palveluntarjoajaa/myyjää vastaan esittämiin vaatimuksiin, myös silloin, kun myyntisopimusta ei ole tehty tai se ei liity myyntisopimukseen. Palveluntarjoaja/myyjä on vastuussa palvelun vastaanottajalle/asiakkaalle ainoastaan sopimuksen tekohetkellä ennakoitavissa olevista tyypillisistä vahingoista eikä vastaa menetetystä voitosta. Myyjä ei myöskään vastaa lähetyksen kuljetuksen viivästymisestä.
9.8. Myyjän/Palveluntarjoajan ja Asiakkaan/asiakkaan väliset riidat on saatettava sen tuomioistuimen ratkaistavaksi, joka on toimivaltainen Myyjän/Palveluntarjoajan kotipaikassa.
10. LOPPUMÄÄRÄYKSET
10.1. Myyjä mahdollistaa Asiakkailleen Tuotteita ja Verkkosivustoa koskevien lausuntojen antamisen ja käytön tässä ehtojen osassa ilmoitetuin ehdoin.
10.2. Asiakas voi antaa mielipiteen käyttämällä lomaketta, jolla voi lisätä mielipiteen Tuotteesta tai Verkkosivustosta. Lomake voidaan asettaa saataville suoraan Verkkosivustolla (myös ulkoisen widgetin kautta) tai se voidaan asettaa saataville yksilöllisen linkin kautta, jonka Asiakas saa oston jälkeen Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakas voi mielipidettä lisätessään lisätä myös graafisen arvion tai kuvan tuotteesta, jos tällainen vaihtoehto on käytettävissä mielipidelomakkeessa.
10.3. Tuotetta koskevan mielipiteen voi antaa vain niistä tuotteista, jotka on tosiasiallisesti ostettu Myyjän verkkosivuilta ja jotka arvioitavana olevan tuotteen ostanut Asiakas on ostanut. On kiellettyä tehdä fiktiivisiä tai näennäisiä myyntisopimuksia tuotetta koskevan lausunnon antamiseksi. Verkkosivustoa koskevan lausunnon voi antaa henkilö, joka on Verkkosivuston asiakas.
10.4. Asiakkaiden tekemää mielipiteen lisäämistä ei saa käyttää laittomiin toimiin, erityisesti toimiin, jotka ovat vilpillistä kilpailua, tai toimiin, jotka loukkaavat Myyjän tai kolmansien osapuolten henkilökohtaisia oikeuksia, immateriaalioikeuksia tai muita oikeuksia. Asiakas on mielipidettä lisätessään velvollinen toimimaan lain, näiden ehtojen ja hyvien tapojen mukaisesti.
10.5. Mielipiteet voidaan asettaa saataville suoraan verkkosivustolla (esim. tietyn tuotteen vieressä) tai ulkoisessa mielipiteidenkeruupalvelussa, jonka kanssa Myyjä tekee yhteistyötä ja johon se on linkitetty verkkosivustolla (myös verkkosivustolle sijoitetun ulkoisen widgetin kautta).
10.6. Myyjän on varmistettava, että julkaistut mielipiteet tuotteista ovat peräisin sen Asiakkailta, jotka ovat ostaneet tuotteen. Tätä varten Myyjän on toteutettava seuraavat toimenpiteet varmistaakseen, että arviot ovat peräisin sen Asiakkailta:
10.6.1. Myyjä on velvollinen varmistamaan, että arvostelut ovat peräisin sen Asiakkailta. Suoraan Verkkosivustolla saatavilla olevalla lomakkeella annetun mielipiteen julkaiseminen edellyttää Palveluntarjoajan suorittamaa ennakkovarmennusta. Tarkistaminen käsittää sen tarkistamisen, että mielipide on näiden ehtojen mukainen, erityisesti sen tarkistamisen, onko mielipiteen antava henkilö Verkkosivuston Asiakas – tässä tapauksessa Myyjä tarkistaa, onko henkilö tehnyt ostoksen Verkkosivustolla, ja jos kyseessä on Tuotetta koskeva mielipide, tarkistetaan lisäksi, onko henkilö ostanut arvostellun Tuotteen. Tarkastus suoritetaan ilman aiheetonta viivytystä.
10.6.2. Myyjä lähettää asiakkailleen (myös ulkoisen palautepalvelun kautta, jonka kanssa se tekee yhteistyötä) yksilöllisen linkin asiakkaan ostohetkellä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen – tällä tavoin palautelomakkeeseen pääsee käsiksi vain se asiakas, joka on ostanut tuotteen Verkkosivustolta.
10.6.3. Jos Myyjä epäilee tai muut Asiakkaat tai kolmannet osapuolet esittävät Myyjälle vastalauseita siitä, onko tietty mielipide peräisin Asiakkaalta tai onko tietty Asiakas ostanut tietyn Tuotteen, Myyjä pidättää itsellään oikeuden ottaa yhteyttä mielipiteen kirjoittajaan selvittääkseen ja vahvistaakseen, että hän on todella Verkkosivuston Asiakas tai että hän on ostanut arvostellun Tuotteen.
10.7. Kaikki kommentit, valitukset mielipiteen tarkistamisesta tai vastalauseet siitä, onko tietty mielipide peräisin Asiakkaalta tai onko tietty Asiakas ostanut tietyn Tuotteen, voidaan esittää tavalla, joka vastaa käyttöehtojen kohdassa 6 mainittua valitusmenettelyä.
10.8. Myyjä ei aseta tai anna toisen henkilön tehtäväksi asettaa vääriä mielipiteitä tai suosituksia Asiakkaista eikä vääristä Asiakkaiden mielipiteitä tai suosituksia mainostaakseen tuotteitaan. Myyjä antaa sekä positiivisia että negatiivisia arvioita. Myyjä ei tarjoa sponsoroituja mielipiteitä.
11. LOPPUMÄÄRÄYKSET
11.1. Verkkosivuston kautta tehdyt sopimukset tehdään puolan kielellä.
11.2. Ehtojen muuttaminen:
11.2.1. Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden muuttaa ehtoja tärkeistä syistä, kuten: lainsäädännön muutoksista; maksu- ja toimitustapojen muutoksista – siltä osin kuin nämä muutokset vaikuttavat näiden ehtojen määräysten täytäntöönpanoon.
11.2.2. Jos näiden ehtojen perusteella tehdään jatkuvia sopimuksia (esim. sähköisten palvelujen tarjoaminen – tili), muutetut ehdot sitovat asiakasta, jos siviililain 384 ja 384[1] §:ssä määritellyt vaatimukset täyttyvät, eli asiakkaalle on ilmoitettu muutoksista asianmukaisesti eikä hän ole irtisanonut sopimusta 15 kalenteripäivän kuluessa ilmoituksen päivämäärästä. Jos ehtojen muutos johtaa uusien maksujen käyttöönottoon tai nykyisten maksujen korottamiseen, asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus.
11.2.3. Jos näiden ehtojen perusteella tehdään luonteeltaan erilaisia sopimuksia kuin jatkuvat sopimukset (esim. myyntisopimus), ehtojen muutokset eivät millään tavoin vaikuta palvelun vastaanottajien/asiakkaiden ennen ehtojen muutosten voimaantulopäivää hankittuihin oikeuksiin, erityisesti ehtojen muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tai tehtyihin tilauksiin ja tehtyihin, täytäntöönpantuihin tai suoritettuihin myyntisopimuksiin.
11.3. Asioihin, joita nämä ehdot eivät koske, sovelletaan Puolan lainsäädännön yleisesti sovellettavia säännöksiä, erityisesti: siviililaki, 18. heinäkuuta 2002 annettu laki sähköisten palvelujen tarjoamisesta (säädöskokoelma 2002, nro 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna), laki kuluttajan oikeuksista ja muut yleisesti sovellettavan lainsäädännön asiaa koskevat säännökset.
11.4. Näillä ehdoilla ei suljeta pois säännöksiä, joita sovelletaan palveluntarjoajan/myyjän kanssa sopimuksen tekevän kuluttajan asuinmaassa, eikä niitä voida sulkea pois sopimuksella. Palveluntarjoajan/myyjän on tällaisessa tapauksessa taattava kuluttajalle suoja, joka hänelle myönnetään niiden määräysten perusteella, joita ei voida sopimuksella sulkea pois.
12. PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI (KULUTTAJAN OIKEUKSIA KOSKEVAN LAIN LIITE NRO 2)
Peruuttamislomakkeen malli(tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen).
– Vastaanottaja:
Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410 easyklima.pl [email protected]
– Ilmoitan/ilmoitamme(*) täten peruuttavani/peruuttavamme seuraavia tavaroita koskevan sopimuksen(*) seuraavia tavaroita koskevan toimitussopimuksen(*) seuraavia tavaroita koskevan työsopimuksen(*)/ seuraavia palveluja koskevan sopimuksen(*).
– Sopimuksen tekopäivä(*)/ vastaanottopäivä(*).
– Kuluttajan (kuluttajien) täydellinen nimi
– Kuluttajan (kuluttajien) osoite
– Kuluttajan (kuluttajien) allekirjoitus (vain jos lomake lähetetään paperilla).
– Päiväys
(*) Tarpeeton yliviivataan.