Internet-palvelua osoitteessa www.easyklima.pl ylläpitää Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varsova, 00-410, post: Varsova PUOLA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, osakepääoma: 5000 PLN ; sähköpostiosoite: [email protected].

1. TUOTEVALITUS

1.1. Myyjän vastuun perusta ja laajuus asiakasta kohtaan, jos myydyssä tuotteessa on fyysinen tai oikeudellinen virhe (takuu), määritellään yleisesti sovellettavissa laeissa, erityisesti siviililaissa (mukaan lukien siviililain 556-576 §).

1.2. Myyjä on velvollinen toimittamaan Asiakkaalle virheettömän Tuotteen.

1.3. Asiakas voi tehdä reklamaation:

  • kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: ul. Solec, No. 18, tilat B21, Varsova, 00-410;
  • sähköisesti sähköpostitse osoitteeseen: [email protected].

1.4. On suositeltavaa, että asiakas ilmoittaa valituksen kuvauksessa: (1) valituksen kohdetta koskevat tiedot ja olosuhteet, erityisesti vian tyypin ja ilmenemispäivän; (2) pyynnön siitä, miten tuote saatetaan myyntisopimuksen mukaiseksi tai ilmoitetaan hinnanalennuksesta tai myyntisopimuksen purkamisesta; ja (3) valituksen tekijän yhteystiedot – tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä myyjän toimesta. Edellisessä virkkeessä mainitut vaatimukset ovat ainoastaan suosituksen muodossa, eivätkä ne vaikuta sellaisten valitusten tehokkuuteen, joista on jätetty pois suositeltu kuvaus.

1.5. Myyjän on vastattava asiakkaan valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen jättämisestä. Jos Asiakas, joka on kuluttaja, takuuoikeuksia käyttäessään on vaatinut tavaran vaihtamista tai vian poistamista tai tehnyt hinnanalennusilmoituksen, jossa on eritelty määrä, jolla hintaa alennetaan, eikä Myyjä ole vastannut tähän vaatimukseen 14 kalenteripäivän kuluessa, katsotaan, että vaatimus on ollut perusteltu.

1.6. Takuuoikeuksia käyttävä asiakas on velvollinen toimittamaan viallisen tuotteen osoitteeseen: ul. Solec, nr 18, tilat B21, Varsova, 00-410. Jos Asiakas on kuluttaja, Myyjä vastaa Tuotteen toimittamisesta aiheutuvista kustannuksista. Jos Tuotteen toimittaminen kuluttaja-asiakkaalle olisi liian vaikeaa Tuotteen tyypin tai asennustavan vuoksi, Asiakas on velvollinen asettamaan Tuotteen Myyjän saataville paikassa, jossa Tuote sijaitsee.

1.7. Siviililain 558 §:n 1 momentin mukaisesti Myyjän takuuvastuu Tuotteesta on suljettu pois Asiakkaalle, joka ei ole kuluttaja.

2. TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET VALITUS- JA MUUTOKSENHAKUMENETTELYT JA NÄIHIN MENETTELYIHIN PÄÄSYÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖT

2.1. Yksityiskohtaiset tiedot kuluttajana olevan Asiakkaan mahdollisuudesta käyttää valitusten käsittelyä ja vaateiden esittämistä koskevia tuomioistuimen ulkopuolisia menettelyjä sekä säännöt, jotka koskevat pääsyä näihin menettelyihin, ovat saatavilla Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuilla osoitteessa https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

2.2. Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston pääjohtaja on myös yhteyspiste (puhelin: 22 55 60 333, sähköposti: [email protected] tai kirjallinen osoite: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varsova), jonka tehtävänä on muun muassa avustaa kuluttajia kuluttajariitojen tuomioistuinten ulkopuoliseen ratkaisemiseen liittyvissä asioissa.

2.3. Kuluttajalla on käytettävissään seuraavat esimerkit tuomioistuinten ulkopuolisista valitus- ja muutoksenhakumenettelyistä: (1) hakemus riidanratkaisusta pysyvälle sovittelevalle kuluttajatuomioistuimelle (lisätietoja: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) hakemus riidanratkaisusta tuomioistuinten ulkopuolella kaupallisen tarkastusviraston maakunnalliselle tarkastajalle (lisätietoja myyjän toimipaikan toimivaltaisen tarkastajan verkkosivuilta); ja (3) piirin (kunnan) kuluttaja-asiamiehen tai yhteiskunnallisen järjestön apu, jonka lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja (esim. kuluttajaliitto, Puolan kuluttajayhdistys). Neuvontaa annetaan muun muassa sähköpostitse osoitteessa [email protected] ja kuluttajan neuvontapuhelinnumerossa 801 440 220 (neuvontapuhelin on avoinna arkipäivisin klo 8.00-18.00, puhelun hinta operaattorin hinnaston mukaan).

2.4. Kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisiä verkkovälitteisiä riidanratkaisuja varten EU:n tasolla on olemassa foorumi (ODR-foorumi) osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR foorumi on interaktiivinen ja monikielinen verkkosivusto, jossa on keskitetty asiointipiste kuluttajille ja elinkeinonharjoittajille, jotka haluavat ratkaista tuomioistuinten ulkopuolella riidan, joka koskee verkossa tehdystä myynti- tai palvelusopimuksesta johtuvia sopimusvelvoitteita (lisätietoja on itse foorumin verkkosivustolla tai Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivujen osoitteessa: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

3. PERUUTTAMISOIKEUS

3.1. Kuluttaja, joka on tehnyt etäsopimuksen, voi 14 kalenteripäivän kuluessa peruuttaa sopimuksen ilmoittamatta syytä ja ilman kustannuksia, lukuun ottamatta kohdassa mainittuja kustannuksia. 8.8 kohdassa mainittuja kustannuksia. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus lähetetään ennen määräaikaa. Peruuttamisilmoitus voidaan tehdä esimerkiksi seuraavasti:

  • kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: ul. Solec, No. 18, tilat B21, Varsova, 00-410;
  • sähköisesti sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

3.2. Peruuttamislomakkeen malli on kuluttajan oikeuksista annetun lain liitteessä 2, ja se on lisäksi saatavilla kohdassa. 3.11. Palautus- ja reklamaatiopolitiikka. Kuluttaja voi käyttää esimerkkilomaketta, mutta se ei ole pakollista.

3.3. Peruuttamisaika alkaa:

  • sellaisen sopimuksen osalta, jonka täyttämiseksi myyjä toimittaa tuotteen ja on velvollinen luovuttamaan sen omistusoikeuden (esim. myyntisopimus) – siitä, kun kuluttaja tai hänen ilmoittamansa kolmas osapuoli, joka ei ole kuljetusliike, ottaa tuotteen haltuunsa, ja jos kyseessä on sopimus, joka: (1) koskee useita tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa – viimeisen tuotteen, erän tai osan haltuunotosta, tai 2) koskee tuotteiden säännöllistä toimittamista määräajaksi – ensimmäisen tuotteen haltuunotosta;
  • muiden sopimusten osalta sopimuksen tekopäivästä.

3.4. Jos etäsopimus peruutetaan, sopimusta ei katsota tehdyksi.

3.5. Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa kuluttajan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien tuotteen toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat kuluttajan valitsemasta muusta toimitustavasta kuin edullisimmasta tavanomaisesta verkkosivustolla saatavilla olevasta toimitustavasta). Myyjän on korvattava maksu käyttäen samaa maksutapaa, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti sopinut muusta korvaustavasta, josta ei aiheudu kuluttajalle kustannuksia. Jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan tuotetta kuluttajalta itse, Myyjä voi pidättäytyä kuluttajalta saadun maksun palauttamisesta, kunnes se on saanut tuotteen takaisin tai kuluttaja on toimittanut todisteen tuotteen palauttamisesta, riippuen siitä, kumpi tapahtuma toteutuu ensin.

3.6. Kuluttaja on velvollinen palauttamaan Tuotteen Myyjälle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sopimuksen peruuttamispäivästä, tai luovuttamaan sen Myyjän valtuuttamalle henkilölle, joka on valtuutettu vastaanottamaan sen, ellei Myyjä ole tarjoutunut noutamaan Tuotetta itse. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tuote lähetetään takaisin ennen sen voimassaolon päättymistä. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen seuraavaan osoitteeseen: ul. Solec, nr 18, tilat B21, Varsova, 00-410.

3.7. Kuluttaja on vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu tuotteen käytöstä, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi.

3.8. Kuluttajan peruuttamiseen liittyvät mahdolliset kustannukset, joista kuluttaja on velvollinen vastaamaan:

  • Jos kuluttaja on valinnut tuotteen toimitustavaksi muun kuin edullisimman tavanomaisen verkkosivustolla saatavilla olevan toimitustavan, myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita lisäkustannuksia.
  • Kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.
  • Jos kyseessä on tuote, joka on palvelu, jonka suorittaminen on aloitettu – kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä – ennen peruuttamisajan päättymistä, kuluttaja, joka käyttää peruuttamisoikeuttaan tällaisen pyynnön esittämisen jälkeen, on velvollinen maksamaan peruuttamiseen asti suoritetusta suorituksesta. Maksettava määrä lasketaan suhteessa suoritukseen ottaen huomioon sopimuksessa sovittu hinta tai korvaus. Jos hinta tai korvaus on liian korkea, laskentaperusteena käytetään suorituksen markkina-arvoa.

3.9. Kuluttajan oikeutta peruuttaa etäsopimus ei sovelleta sopimuksiin:

  • (1) palvelujen tarjoamista, jos myyjä on suorittanut palvelun kokonaisuudessaan kuluttajan nimenomaisella suostumuksella, ja kuluttajalle on ennen suorituksen aloittamista ilmoitettu, että myyjän suorituksen jälkeen hän menettää oikeuden peruuttaa sopimuksen; (2) jossa hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua ennen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä; (3) jossa suorituksen kohteena on muu kuin tehdasvalmisteinen tuote, joka on valmistettu kuluttajan määrittelyn mukaan tai joka palvelee hänen yksilöllisiä tarpeitaan; (4) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka pilaantuu nopeasti tai jonka säilyvyysaika on lyhyt; (5) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jota ei voida palauttaa avaamisen jälkeen terveys- tai hygieniasyistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen; (6) jossa suorituksen kohteena ovat tuotteet, jotka luonteensa vuoksi yhdistetään toimituksen jälkeen erottamattomasti muihin asioihin; (7) joissa suorituksen kohteena ovat alkoholijuomat, joiden hinnasta on sovittu myyntisopimusta tehtäessä, joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa; (8) joissa kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt, että Myyjä tulee hänen luokseen suorittamaan kiireellisen korjauksen tai huollon; jos Myyjä tarjoaa muita kuin kuluttajan pyytämiä lisäpalveluja tai toimittaa muita kuin korjauksen tai huollon suorittamiseen tarvittavia varaosia sisältäviä Tuotteita, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus lisäpalvelujen tai Tuotteiden osalta; (9) jos toimituksen kohteena on ääni- tai kuvatallenne tai tietokoneohjelmisto, joka toimitetaan sinetöidyssä pakkauksessa, jos pakkaus avataan toimituksen jälkeen; (10) sanomalehtien, aikakauslehtien tai aikakauslehtien toimittamisesta, lukuun ottamatta tilaussopimuksia; (11) jotka on tehty julkisella huutokaupalla; (12) majoituksen tarjoamisesta muuhun kuin asumistarkoitukseen, tavarankuljetuksesta, autonvuokrauksesta, ateriapalveluista, vapaa-aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyvistä palveluista, jos sopimuksessa on määritelty palvelun päivämäärä tai kesto; (13) sellaisen digitaalisen sisällön toimittamista varten, jota ei ole tallennettu aineelliselle tietovälineelle, jos suoritus on aloitettu kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä ja sen jälkeen, kun myyjä on ilmoittanut kuluttajalle peruuttamisoikeuden menettämisestä.

3.10. Ehtojen tämän 8 kohdan kuluttajaa koskevia määräyksiä sovelletaan 1. tammikuuta 2021 alkaen ja kyseisestä päivästä alkaen tehtyjen sopimusten osalta myös asiakkaaseen tai toimeksiantajaan, joka on luonnollinen henkilö ja joka tekee sopimuksen, joka liittyy suoraan hänen elinkeinotoimintaansa, jos kyseisen sopimuksen sisällöstä seuraa, että se ei ole luonteeltaan ammattimainen kyseiselle henkilölle, joka johtuu erityisesti hänen elinkeinotoimintansa kohteesta, joka on asetettu saataville elinkeinotoiminnan keskusrekisterin ja elinkeinotoimintatietojen säännösten perusteella.

3.11. Peruuttamislomakkeen malli
(tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen)

  • Osoite:

Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410
[email protected]

  • Ilmoitan/ilmoitamme(*) täten peruuttavani/peruuttavamme seuraavia tavaroita koskevan sopimuksen(*), seuraavia tavaroita koskevan toimitussopimuksen(*), seuraavia tavaroita koskevan suoritussopimuksen(*)/jäljempänä mainittua palvelua koskevan sopimuksen(*).
  • Sopimuksen tekopäivä(*)/vastaanottopäivä(*)
  • Kuluttajan nimi (kuluttajien nimet)
  • Kuluttajan (kuluttajien) osoite
  • Kuluttajan (kuluttajien) allekirjoitus (vain jos lomake lähetetään paperilla).
  • Päiväys

(*) Tarpeeton yliviivataan.

Evästeasetukset

Voit hyväksyä, säätää tai hylätä kaikkien evästeiden ja vastaavien tekniikoiden käytön. Voit tehdä yksityiskohtaisia valintoja alla olevien vaihtoehtojen avulla. Voit muuttaa asetuksiasi milloin tahansa.